Hej Chicago

Då var vi här igen, mitt första inlägg på denna fantastiska blogg var 10 Januari 2011 och fick följa mig igenom mina London år och nu ska den åter igen användas. Fast denna gången blir det under mina äventyr här i Chicago. Varför använder jag mig av samma blogg? Ja du, denna blogg används mest i syfte för mina nära och kära samt för det blir min egna lilla dagbok. Den är inte speciellt snyggt designad eller avancerad (till skillnad från de bloggar jag läser dagligen) men den fyller sin funktion. 

Så nu är klockan 14.00 i skrivandes stund och jag landade i går runt 13 så en del har hunnits med. Efter 12,5 timmars flygning landade jag på den massiva flygplatsen O'Hare Airport, jag hade blivit informerad att det skulle finnas en tjej på samma flyg som mig vid namnet Ellinor som också ska läsa på North Park University. Väl framme väntades på vårt bagage fann jag Ellinor, vi tog oss ut och där stod Michael som jobbar på skolan för att hämta oss. Snällt nog körde han oss till hostelet som vi spenderar den första natten då vi får tillträde till skolan dagen efter. Det var en fruktansvärd kyla som vi möttes av, närmare sagt minus 15 grader. Vi sov i ca 12 timmar och började med en pannkaksfrukost idag, snart ska vi bege oss mot skolan för att få registrera oss. Här kommer också en härlig bild på kylan men två förväntansfulla tjejer.

  
 

 

Allmänt | |
Upp